Info* - pielea deshidratată

De ceva vreme mă gândesc să introduc un nou tip de articol pe blog, care nu are neapărat legătură cu un anume produs sau review ci mai degrabă abordează anumite subiecte într-un mod mai generalist, dar filtrat de propriile mele experiențe. Mai exact, azi îmi doream să vă povestesc despre pielea deshidratată și confuzia ei cu pielea uscată sau grasă. 


În primul rând, pielea deshidratată nu este un tip de piele ci mai degrabă o condiție a sa. Astfel și tenul gras și cel uscat sau mixt pot fi în exact aceeași măsură deshidratate, mai ales dacă sunt supuse la condiții nu tocmai favorabile (fumat, alcool, atmosferă prea uscată etc.) Se referă la lipsa apei din țesut, iar acesta este cea mai mare diferență față de pielea uscată care are defapt nevoie de uleiuri. 

Partea cea mai grea în tratarea tenului deshidratat este defapt diagnosticarea lui, fiind ușor de confundat datorită simptomelor foarte diferite. Dar să le luam pe rând.. 
Cea mai pregnantă e dată de faptul că pielea e mult mai obosită și mai puțin elastică. Asta face inclusiv ridurile sau liniile fine mai vizibile, iar în cazul în care trageți de piele un pic, durează mai mult decât în mod normal să își revină. E foarte iritată, iar în momentul curățării sau chiar hidratării s-ar putea să o simțiți foarte uscată, sau chiar să "ardă".

În acelați timp, alte efecte ale deshidratării care pot fi foarte înșelătoare sunt date de faptul că pielea normală sau grasă devine chiar și mai uleioasă decât de obicei - cel puțin la suprafață. Apar și așa numitele "closed comedones", sau coșurile închise care arată ca un coș adânc, fără vârf alb și care se exfoliază încet, dar parcă nu vor să se retragă. 

Cea mai mare greșală care se poate face într-o situație de gen e să continui cu exfolianți sau cu produse destinate tenului gras sau acneic. Eu am căzut în capcana asta la un moment dat și a durat ceva până să îmi reglez cât de cât rutina de îngrijire pentru a scăpa de iritațiile de gen. 

imagine preluată de pe www.ashleybrookenicholas.com

Primul pas e să renunțați la toate produsele cu ingrediente iritante aplicate pe ten (produse care conțin alcool, uleiuri esențiale etc.) și să alegeți produse mai simple, ușoare și fără prea multe ingrediente active. În al doilea rând, ajută foarte mult produsele care au printre ingrediente humectanți care "trag" apa din atmosferă și o aduc pe piele. 

Aici intră arhicunoscuta glicerină care e de găsit în extrem de multe produse cosmetice. Touși, deși este un humectant foarte comun și ușor de procurat, trebuie să aveți grijă pentru că tinde să cauzeze coșuri tenurilor care au problema asta în mod normal. 

Un alt ingredient foarte bun este acidul hialuronic care apare și el în diferite creme sau boostere și care poate susține cam de 1000 de ori greutatea lui în apă.

Experiența mea?

Când m-am întâlnit cu problema asta, eu am renunțat la toți exfolianții folosiți cam pentru 2 săptămâni, iar apoi i-am introdus treptat, încercând să înțeleg cât de des îi pot aplica pe tenul meu. 
Prieteni de nădejde în lupta asta mi-au fost și tonerul Skin Recovery de la Paula's Choice de care vreau să vă povestesc curând și mai ales crema de la Eucerin - Eczema Relief Treatment de care vă spuneam câte ceva aici. Seara aplicam de obicei și boosterul cu acid hialuronic de la Paula's Choice amestecat cu serumul Resist Super Antioxidant (cărui i-am dedicat un review aici


Am renunțat și la a aplica o mască de față pe tot tenul, iar acum prefer să le mixez în funcție de zone (de curățare pe nas și bărbie și hidratante pe restul tenului) și pare să funcționeze mult mai bine decât înainte. Intenționez să investesc cât de curând și într-un umidificator pentru cameră, dar vă voi povesti mai multe când va fi cazul.

Sper să ajute articolul acesta, iar daca v-a plăcut dați-mi de știre într-un comentariu și voi încerca să documentez și alte astfel de dileme!
Vouă vi s-a întâmplat să trăiți o perioadă cu ideea că aveți un tip de ten când de fapt să fie altul?
Share:

Post a Comment

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes