Jolidon (capitolul I)

Astăzi povestim despre un subiect care nu este foarte frecvent pe blogul meu, dar care constituie pentru mine o adevărată plăcere - È™i are un rol extrem de important în bunăstarea mea. Cei care sunteÈ›i aici de mai multă vreme s-ar putea să vă amintiÈ›i primul meu articol despre lenjerie, dar, de data aceasta aÈ™ vrea să abordez subiectul dintr-un alt unghi. 


Lenjeria este pentru noi un obiect căruia nu-i putem nega importanÈ›a, fie că o vedem strict utilitar, sau ca o operă de artă menită să ne facă ziua mai frumoasă. Iar partea cea mai bună este că astăzi nu mai trebuie 2 produse diferite pentru a satisface cele 2 nevoi. Eu mi-am găsit deja idealul care întruneÈ™te toate condiÈ›iile în produsele Jolidon, dar ajungem imediat È™i la asta. 

Ca È™i în cazul cosmeticelor È™i în celelalte domenii există atât conceptul de mass products, cât È™i de luxury, iar eu, aducându-mi încet încet gusturile, am ajuns bineînÈ›eles să înÈ›eleg plăcerea care vine odată cu investitul într-un set de lux - unde materialul, designul È™i modul în care produsul se aÈ™ază pe corp fac o diferență enormă. 

Nu spun că nu puteÈ›i găsi produse bune È™i la preÈ›uri mici, departe de mine gândul, dar situaÈ›iile în care produsele sunt cu adevărat calitative sunt mult mai rare, iar deseori modelele nu oferă elementul acela de originalitate È™i estetică pe care un designer bun il poate aduce. 


Fitting


Cel mai important aspect la lenjerie este să nimerim dimensiunea corectă. Pun accentul pe sutiene, pentru că acolo sunt detaliile cele mai diverse È™i care pot afecta modul în care produsul se aÈ™ază pe corp. 
Există moduri prestabilite de aflare a mărimii (în funcÈ›ie de măsurătorile de sub È™i peste sâni) care ne dau numărul benzii È™i cupa potrivită, dar, eu voi recomanda întotdeauna probarea produsului în magazin pe cât posibil. 

Din păcate mărimile diferă de la un brand la altul (ca în restul industriei de fashion, de altfel) È™i este ideal să vă obiÈ™nuiÈ›i cu dimensiunile fiecăruia înainte de a vă arunca spre o comandă online. 
Un alt aspect de luat în considerare este forma cupei: pentru că sânii sunt diferiÈ›i de la o persoană la alta, veÈ›i vedea că È™i forma cupei va influenÈ›a pe de-o parte modul în care pieptul arată, iar pe de alta, poate schimba chiar mărimea sutienului: un exemplu sunt cupele balconette care deseori dau impresia ca sunt mai mici decat cele graduate sau construite. 

TIP: Există mărimi surori - adică în cazul în care purtaÈ›i în mod normal 70C È™i aveÈ›i spatele subÈ›ire, sunt È™anse foarte mari ca 65D să vi se potrivească mănușă (vezi cazul subsemnatei). 



Material


Probabil că majoritatea am auzit de când eram mici că o lenjerie de bumbac este cea mai bună - ei bine, eu sunt aici să demontez mitul: în funcÈ›ie de temperatură, de acÈ›iunile pe care le întreprindem, de hainele pe care le purtăm deasupra - materialul perfect poate varia enorm. 
Iar bumbacul, deÈ™i lăudat, este un material al cărei calitate depinde mult de modul de fabricaÈ›ie. ÃŽn ziua de astăzi inovaÈ›ia este la ordinea zilei È™i în industria textilă È™i am ajuns la punctul în care È™i poliesterul (material deseori hulit) poate fi extrem de potrivit în anumite situaÈ›ii. Nu voi intra în detalii acum, dar vă recomand să vă uitaÈ›i la 2 videoclipuri făcute de Justine pe acest subiect aici È™i aici

Ideea esenÈ›ială este că multe dintre miturile pe care le-am auzit de la bunici sau mame nu (mai) sunt adevărate în contextul actual: unul în care materialele textile au fost imbunățățite È™i sunt adaptate în funcÈ›ie de nevoi. 
BineînÈ›eles că o lenjerie din mătase sau dantelă de calitate este absolut superbă (È™i deseori eu încerc să aleg după aceste criterii), dar nu spun nu altor materiale, cât timp ele se potrivesc cu designul atât estetic cât, mai ales, funcÈ›ional al produsului. 
Un exemplu ar fi sutienele mai sport - deseori din fibre sintetice - care sunt gândite dintr-un anumit tip de material textil pentru a face față cerinÈ›elor mai extreme, fiind total inutilizabile din vâscoză sau tull. 



Design


Aceasta e partea unde diferenÈ›ele între produsele luxury si mass market se adâncesc vizibil: detaliilor preÈ›ioase (exmplu pietrele Swarovski de pe banda sutienului din poza de mai sus), modul de coasere, proporÈ›iile sau alăturarea culorilor È™i materialelor sunt cruciale pentru a avea un produs atât funcÈ›ional cât È™i estetic. 

ÃŽntre sexy È™i vulgar linia este foarte fină, iar lipsuri în educaÈ›ia designerului se pot traduce în combinaÈ›ii nepotrivite la nivel de produs. La fel ca È™i modă sau în make-up, unde trebuie găsită calea de mijloc între natural È™i accent de culoare sau textură, la fel È™i în cazul lenjeriei putem vorbi despre "prea mult" cand vedem un sutien cu dantela roz È™i turcoaz, eventual plusate de tăieturi care dezvelesc prea mult. 

BineînÈ›eles, aceste este un exemplu extrem - dar ce încerc să punctez este că în cazul produselor high-end nu ne întâlnim de obicei cu acest tip de probleme - iar partea de design este de cele mai multe ori impecabilă. 

Nu mă voi mai întinde aici, dar, dacă vă place subiectul daÈ›i-mi de È™tire, pentru că nu m-ar deranja deloc să povestesc mai mult despre puterea unui design bun - extrapolat la modă sau chiar la make-up. 





Jolidon


Și pentru că nu pot să nu laud un brand tare drag mie - È™i care se întâmplă să fie românesc - trebuie să vă spun că Jolidon m-a câștigat tocmai prin partea de design. Toate produsele cumpărate de la ei sunt în primul rând extrem de bine proporÈ›ionate - aspect extrem de important atât pentru funcÈ›ionabilitate (o relaÈ›ie proastă între dimensiunile benzii de sub sâni È™i a bretelelor scade suportul sutienului) cât È™i pentru estetică. 

Detaliile de la produsele lor sunt È™i ele "to die for" È™i reuÈ™esc să scoată din banalitate È™i cel mai simplu model de lenjerie. ÃŽntre cele peste 25 de sutiene pe care le deÈ›in acum de la ei am atât modele simple, ce arată extrem de bine È™i pe sub bluze uÈ™or mulate, cât È™i modele mai complexe cu tull, funde sau pietre semipreÈ›ioase. 
Dar secretul este că fiecare produs deÈ›ine un mic detaliu care le face să iasă în evidență atunci când e îndepărtată piesa de îmbrăcăminte de deasupra. 

Dacă aruncaÈ›i un ochi pe site-ul Jolidon puteÈ›i găsi toate colecÈ›iile lor actuale împărÈ›ite pe categorii: Jolidon Fashion, Jolidon Clandestine È™i Prelude. 
Linia Prelude este de departe preferata mea (È™i deÈ™i am tot cumpărat de la ei în ultimele luni încă am o mulÈ›ime de seturi pe wishlist) dar în funcÈ›ie de ce anume căutaÈ›i, sigur puteÈ›i găsi ceva potrivit în una dintre game. 
Ca să nu mai spun că urmărindu-i pe Instagram È™i Pinterest am reuÈ™it să văd imagini cu produsele ce urmează a fi lansate în 2018. Deja îmi e clar că portofelul meu va plânge un pic - dar cred că frumuseÈ›ea pieselor È™i calitatea lor justifică investiÈ›ia. 
Și pentru că menÈ›ionam calitatea - închei spunând că încă deÈ›in piese care au peste 5 ani È™i încă arată exemplar. 


Voi ce firme de lenjerie preferaÈ›i - È™i care sunt aspectele importante atunci când cumpăraÈ›i piese de lenjerie? Sunt tare curioasă de răspunsurile voastre - aÈ™a că nu ezitaÈ›i să-mi scrieÈ›i în comentarii È™i să povestim mai pe larg acolo. 
Share:

Post a Comment

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes