SPF Bioderma - Comparatie

Faptul că eu sunt un fel de SPF nazi nu cred că mai e de mult un secret. Asta se traduce prin faptul că vă tot toc la cap cu aplicarea și reaplicarea protecției solare, cu fiecare ocazie. Iar faptul că multe dintre participantele la blogosfera de beauty din România au aderat la această mișcare, nu poate decât să mă bucure. 
Ca să nu mai spun de branduri - care nu ezită să vină cu noutăți menite să ne protejeze, vară de vară. Un singur reproș am de făcut: Dragii mei, ce ziceți să lăsați produsele de protecție solară pe rafturile magazinelor și pe timp de iarnă? Și să vă spun de ce...


Razele solare - oricât de plăcute și necesare ne sunt pentru viață, au și aspectele lor negative. Acestea se traduc în radiații UVA și UVB care, ca niște soldăței neantrenați, dau în tot ce le iese în cale. 
Despre radiațiile UVB probabil că ați tot auzit: sunt cele care ne pârlesc, ne transformă în răcușori când stăm prea mult la plajă sau ne plimbăm prin oraș, ne dau bronzul mult dorit dar care nu apare frumos decât pe unii dintre noi și ne fac și să lăsăm în spate straturi și straturi de piele atunci când nu avem grijă. 
Din cauza lor ni se tot spune să nu ieșim din casă între 12 și 17 - și tot pentru ele sunt puse și cifrele mari și rotunde de pe ambalajele produselor cu protecție solară. Asta înseamnă că SPF 30, 50, sau cât vedeți voi pe ambalaj, se referă strict la protecția UVB.

Radiațiile UVA sunt, din păcate, deseori trecute cu vederea - tocmai pentru că efectul lor nu este unul imediat. Dar asta nu înseamnă nici pe departe că ar fi mai puțin dăunătoare. Dimpotrivă, ele sunt vinovatele  pentru petele maro de pe piele (care greu se lasă duse), pentru riduri și în general pentru foto-îmbătrânire. Pătrund adânc în epidermă și sunt prezente pe toată perioada anului - indiferent de temperaturi sau de prezența norilor.

Vă las și o trimitere la articolul scris de Julie, pentru că mi se pare că detaliază foarte bine aspectele pe care eu le-am menționat mai sus, și vine și cu câteva informații despre modul în care funcționează protecția solară.


Iar eu fac tranziția la partea mai.. încărcată de exemple a articolului, mai exact o comparație între produsele cu SPF pe care le-am folosit de-a lungul timpului. Mă voi mulțumi să menționez doar produse Bioderma de data asta, pentru că doar în acest moment am vreo 6 deschise, iar în ultimii 2-3 ani nu mi-au lipsit din casă. 

Primele sunt produsele sunt din categoria celor cu protecție minerală. Asta înseamnă că în lista de ingrediente veți găsi oxidul de zinc și/sau dioxidul de titaniu - iar efectul pe piele se traduce într-o mască albă. Ele sunt și cele mai potrivite tenului sensibil, fiind mai mici șansele de iritație. 

Acesta este și cazul lui AbcDerm - care la cei 50 SPF și 23 protecție UVA este excelent pentru protecția solară, dar lasă un film alb extrem de vizibil pe ten. Mie mi-e imposibil să o port fără culoare deasupra (unless sunt pe vârf de munte și nu mă vede nimeni) așa că de obicei mai adaug un strat subțire de fond de ten la 4-5 minute după aplicare. 
Se comporta foarte ok sub machiaj și reușește să matifieze pielea, aspect care o face foarte potrivită tenului gras. Eu apelez la ea de obicei vara, dar nu-mi lipsește din bagaj atunci când merg în locuri unde știu că radiațiile sunt puternice. 


Nude Touch este un produs nou, lansat în această vară și care promite protecție minerală, fără urme albe. Vine în 3 nuanțe: naturală, deschisă și aurie și promite tot SPF 50 și 25 UVA. Mie mi se potrivește, ca și colorit prima dintre ele - cea naturală. Este cu subton galben, dar mi se pare că poate fi ușor uniformizată pe ten dacă o masați un pic în piele. 
Am mai povestit de ea în articolul de in&outs - și îmi mențin părerea: cred că ar fi fost ceva mai ușor de aplicat dacă ar fi avut o pompiță, iar textura foarte lichidă nu o ajută în acest sens. Între timp am apucat să o folosesc mai mult, motiv pentru care am ajuns și la o "înțelegere". Pentru a fi sigură că îmi oferă protecția necesară, o aplic în 2 straturi, la distanță de 5-10 minute, sau o suprapun peste un alt produs care oferă deja un pic de protecție. (cum ar fi crema mea obișnuită care are SPF 15).

Mi se pare că se "usucă" ceva mai greu pe ten - dar rezultatul final este foarte fin - ca de mătase. Am auzit omuleți spunând că le-a uscat tenul după câteva folosiri, dar nu a fost și cazul meu. Ce-i drept, eu nu o aplic niciodată direct pe piele, ci peste essence sau cremă hidratantă. 
All in all este un produs ok, dar care are câteva lipsuri. Asta nu mă împiedică să o folosesc, dar prefer să recurg la ea în momentele în care tenul meu este mai gras (ce-i drept, acestui tip de ten e dedicată) și când am destul timp la dispoziție să fiu sigură că s-a uscat pe piele și nu se mai strânge în pliu / liniuțe fine ca un fund de ten prea lichid. 


Despre următoarele 2 produse v-am povestit cu multiple ocazii, varianta AR având un review dedicat, iar varianta originală fiind inclusă în articolul cu rutina de îngrijire. Sunt cele mai longevive produse cu SPF din colecția mea, fiind recumpărate de cel puțin 5-6 ori fiecare de-a lungul timpului. Ambele sunt cu filtre de protecție chimice. 

Photoderm Max vine cu spf 50 și 42 protecție UVA la vairanta incoloră și nu lasă pic de film alb pe ten. Este un pic uleioasă, motiv pentru care eu o găsesc mai potrivită persoanelor cu ten uscat sau normal. Pe mine nu mă deranjază deloc acest aspect - mai ales că atunci când aleg varianta asta sar peste crema hidratantă. 
Mie mi-a oferit protecția de care am avut nevoie, dar, spre deosebire de protecția solară minerală unde, într-o zi obișnuită, nu simțeam nevoia de reaplicare atunci când plecam de la birou, cu aceasta simt nevoia de 2-3 pufuri de la spray-ul meu cu SPF. 


Photoderm AR este destul de asemănătoare suratei de mai sus, deși oferă ceva mai puțină protecție UVA (32). Mi se pare potrivită tot tenului uscat/normal, iar eu o folosesc fără a aplica altă cremă hidratantă înainte. 
Este un pic colorată - dar nuanța este foarte deschisă și se uniformizează perfect cu tenul. Nu acoperă imperfecțiuni, dar mie mi se pare că dă o nuanță sănătoasă pielii - așa că va rămâne între preferate în colecția mea. 
Ambele lasă un filtru o idee lucios, iar pentru o perioadă după aplicare, un pic umed/lipicios. Așa că nu stați cu părul desfăcut pentur primele 15-20 de minute dacă bate vântul. 


Varianta Photderm AKN Mat este ultima intrată în colecția mea și oferă o protecție de 30 spf. Este și ea destinată tenului gras, iar eu am luat-o mai mult de curiozitate, când am auzit-o pe Andreea laudând-o. Este tot cu filtre chimice, dar spre deosebire de cele 2 variante de mai sus, la aplicarea pe ten se absoarbe mult mai repede, iar finisul final este mult mai plăcut. Nu rămâne alb, lucios sau lipicios - motiv pentru care tot trag să o folosesc mai des. 
Singurul lucru care nu mă încântă este parfumul de pe lista de ingrediente, dar având în vedere că nu am avut nicio reacție, pot să-l trec cu vederea pe moment. 

Am mai încercat și varianta Hydrabio cu SPF 30, dar din păcate nu am păstrat ambalajul pentru poze. Cu el am avut o relație de love-hate, până am înțeles exact cam cum ar trebui să-l aplic (și chiar și atunci am mai dat-o în bară și m-am trezit cu scămițe). Regulile sunt simple: nu trebuie aplicată peste produse care lasă filtru lipicios sau uleios - iar dacă totuși răul s-a produs, un pic de apă termală poate salva situația. 

Mă opresc aici pentru moment, dar voi updata articolul acesta de fiecare dată când mai încerc un produs cu SPF de la Bioderma - tocmai pentru a-l transforma într-un fel de bază de date - un fel de tldr pentru atunci când trebuie să recomand rapid un produs. 

Voi ce alegeți pe parte de SPF? Și mai important, îl folosiți zilnic?
Share:

Post a Comment

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes